درس اربعین زنده نگه داشتن یاد و حقیقت شهادت است 

درس اربعین زنده نگه داشتن یاد و حقیقت شهادت است 

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام حمید بامری گفت: درس اربعین، زنده نگهداشتن یاد و حقیقت شهادت است، اهل بیت سیدالشهدا (ع) روز اربعین در مسیر بازگشت از شام به مدینه مسیر خود را به سمت کربلا تغییر دادند.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: عزاداری امام حسین (ع) با سایر امامان معصوم (ع) تفاوت دارد و یکی از دلایل این تفاوت گستر دگی کمی و کیفی واقعه عاشورا موقعیت ویژه ابا عبدالله الحسین (ع) به لحاظ مظلومیت، تنهایی، نوع جنگ و برخورد فیزیکی با آن حضرت و اهل بیت ایشان به صورت علنی می باشد که برای هیچ کدام از اهل بیت (ع) چنین قضایایی با این گستردگی و کیفیت اتفاق نیفتاده است بنابراین ائمه اطهار (ع) بر احیای عزاداری آن حضرت در کلیه ایام سال تاکید فراوان داشته اند.

امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: درس اربعین، زنده نگهداشتن یاد و حقیقت شهادت است، اهل بیت سیدالشهدا (ع) روز اربعین در مسیر بازگشت از شام به مدینه مسیر خود را به سمت کربلا تغییر داده اند و در چنین روزی در این سرزمین مقدس برای باری دیگر در کنار مزار مطهر شهدا مخصوصا ابا عبدالله الحسین (ع) حضور یافتند.

وی اضافه کرد: این اقدام نمایانگر این است که باید یاد، حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغ دشمن زنده نگه داشت تا نسل های بعد، از دستاوردهای شهادت سیدالشهدا (ع) خبردار شوند و این مهم فقط با زنده نگه داشتن یاد شهدا، خاطره و فلسفه شهادت صورت می گیرد.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: اگر این تلاش ها از سوی بازماندگان عاشورا صورت نمی گرفت، واقعه با عظمت عاشورا که در بیابانی و در گوشه ای از دنیای اسلام اتفاق افتاده بود، باقی نمی ماند.

امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که شهید و شهادت دارای جایگاه ویژه ای در مکتب اسلام هستند، تاکید کرد: اگر این شهادت ها و جانفشانی ها نبود از اسلام و دین حقیقی خدا هیچ خبری نبود و در راس همه شهدای اسلام، شهدای سرافراز دشت نینوا هستند که چنین افتخاری را برای خود ثبت و ضبط کردند.

وی با اشاره به ارزش مقام شهیدان در اسلام، اظهار کرد: کمتر کسی به درجه شهید می رسد، شهیدان آگاهانه و با اخلاص نیت به سوی میدان نبرد حق و باطل رفته و آخرین قطره های خون پاک خود را نثار اسلام کردند و درباره مقام شهیدان، روایات عجیبی در منابع اسلامی دیده می شود که حکایت از عظمت فوق العاده ارزش کار شهیدان دارد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: امسال متاسفانه شیوع کرونا شرایط اضطراری را به وجود آورده است و همه ما ایرانی ها و شیعیان دیگر کشورهای جهان از زیارت اربعین حسینی محروم شده ایم پس چقدر خوب است که در خانه های خود به همراه اعضای خانواده در یک ساعت معین زیارت اربعین را قرائت کنیم.

امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: علاوه بر قرائت متن در این ترجمعه این زیارت نامه تدبر و تامل کنیم تا ان شاءالله نام ما نیز جزو زائران امسال اربعین کربلا ثبت و ضبط شود.

وی در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، عنوان کرد: بسیار خوب است که امسال ۲ بار زیارت اربعین را بخوانیم یک بار برای خود و بار دیگر به نیابت از سردار دلها و همراهانش که همه ساله راه را برای زیارت زوار امام حسین (ع) امن می کردند.

پایان پیام/ 586